The Life of Annie

Alla inlägg den 14 juni 2016

Av Annie Johansen - 14 juni 2016 00:46

Vi är framme i New York och har snart spenderat vår första dag här! 


Flygresan igår gick bra, det var inte ett dugg jobbigt att flyga i åtta timmar när det fanns filmer och spel på tvskärmen som man fällde upp ur sätet, vi satt vid nödutgång och hade därför inte några säten framför oss, därför fick man fälla upp den. Likadant med bord. Så himla spejsat plan var det, man drog kortet vid skärmen och kunde beställa vad man ville! Det coolaste var nog att istället för att ha en såndär "rullgardin" att dra ner för fönstret så fanns det en knapp som tonade fönsterrutan! Coolt!


När vi väl landade i NY var det olika kontroller och köer. Sen fick vi vänta på skjuts in till stan i nästan en timme. Sen satt vi i den där bilen i två timmar. Vi plockade upp folk, körde in till stan, och sen lämnade vi av alla, vi var såklart sist... Han som körde körde som en galning och vägarna här är hemska! Det tror man inte, men det är dom, gropiga och jävliga ;) Ja så framme på hotellet var vi typ 23.30 vilket motsvarar 05.30 hemma i Sverige så vi var ganska slutkörda ;)


Idag har vi haft vår första dag i staden! Vi började med att leta frukostställe och äta frukost, gjorde oss iordning på hotellrummet och gav oss sen iväg till American museum of National History, museumet som är med i En natt på museet! Där skulle vi hämta ut våra New York-pass och spendera någon timme. Sen hade vi första hungerirritationen för dagen, vi skulle hitta till hop on hop off-bussarna och lyckades inte så bra. Alla var lite hunriga och småirriterade = aldrig bra. Så vi köpte lite lätt lunch och sen gick vi längs med Central Park ner mot downtown. Efter att ha sett hotellet som är med i Ensam hemma 2 hoppade vi på en buss och åkte en tur kring uptown. Såg en massa coola hus och byggnader!


Sen hade vi nästa hungerirritation för dagen, denna mycket värre än första ;) Alla var kissiga och hungriga. Men allt löste sig tillslut med toalett i Central Park och mat på Shake Schack. Sen var vi människor igen! Så vad har vi lärt oss idag? Slarva inte med maten! 


Jag har förresten blivit lite skeptisk till Central Park. Vi var inne där vid två snabba tillfällen idag och vi såg en mus och fyra råttor!!! VARFÖR HAR INGEN SAGT NÅGOT OM DETTA?! Det är ju asäckligt!! Jag tänker inte sätta min fot där inne igen förrän vi ska cykla där! Då har jag övertaget mot de äckliga råttorna!

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards