The Life of Annie

Alla inlägg den 17 juni 2016

Av Annie Johansen - 17 juni 2016 02:02

Idag började dagen med frukost på Ellen's Stardust Diner. En diner nere vid Times Square där servitörerna sjunger, typ konstant :) Det var verkligen en kul upplevelse, fick in tre gigantiska american pancakes med sirap och smör och grädde och kaffe till det, och så avnjöts det i 50-talsomgivning med bra musik. Otroligt kul ställe!


Därefter shoppade vi lite souvenirer, var på Grand Central Station (pampigt ställe alltså), vi var inne en sväng på Macy's och i lite andra affärer och så var vi vid Madison Square Garden. Sen tog vi en taxi tillbaka till hotellet där vi bytte om för att ge oss iväg på en cykeltur i Central Park. Men när vi kom ut igen började det regna, så då irrade vi runt lite innan vi bestämde oss för att köpa lite snabblunch och äta på rummet. Sagt och gjort. Väderleken lovade skurar så vi bestämde oss för att inte lägga pengar på cyklar om det skulle bli så att det regnade så mycket att vi inte kunde fortsätta, så vi gick i parken istället. Såg allt man ska se och det var jättemysigt. Avslutade kvällen på en pub med god mat och ett glas bubbel :) Nu har jag dock så ont i fötterna så jag vill aldrig behöva gå på dem igen! Har fått blåsor på lilltårna och de gör så ont! Men imorgon flyger vi till Orlando och det kräver inga ordentliga skor så jag tänker flyga i badtofflor, då mår kanske mina tår lite bättre och får lite tid att återhämta sig.


Nu ska jag packa om min väska, sen ska jag borsta tänderna och sova, är helt slut! Har haft riktiga toppendagat här i NY och är så glad för det! Fyra dagar var perfekt längd att vara här, vi har hunnit med allt vi velat utan att stressa ihjäl oss vilket har varit skönt :) Vi hörs väl kanske imorgon, annars hörs vi på lördag! 

Av Annie Johansen - 17 juni 2016 01:49

Igår hade vi vår tredje dag i NY och den började med en promenad bort till Pir 83 där färjan skulle gå. Vi åkte ut med båten i en timme och då fick vi se vackra vyer av New Yorks skyskrapor, frihetsgudinnan och New Jersey. Efter båtturen köpte vi oss en glass och åt i skuggan för det var så jäkla varmt! 28 grader sa SMHI men det vet man ju aldrig om det stämmer ;) Men varmt som bara den var det i alla fall så vi sökte skugga så mycket vi bara kunde. Sen var vi inne en sväng på ett museum med krigsfartyg och krigsflyg, men för pappas skull men det var helt okej ;) Sen gick vi hem till hotellet vilket var ett stort misstag för det kändes som att vi gick i 100 år och aldrig kom fram. Vi köpte mat på Subway och tog det med oss till hotellet. 


På eftermiddagen hade vi tänkt cykla i Central Park, men promenaden hem till hotellet tog längre tid än vi trodde så vi hade halkat efter i tidsschemat ;). Därför valde vi att hänga på hotellet istället, ta en powernap och duscha och göra oss iordning. Sen tog jag och mamma en taxi in till stan, det var musikaldags! :D Vi var lite tidiga så vi satte oss och drack en varsin smoothie på ett caffé nära teatern. Eugine O'Niell's Theatre var vi på och vi såg Book of Mormon! Jag har älskat den musikalen sen jag hörde den för första gången och såg den i London och var inte besviken. Men alltså igårkväll, det var så hiiiiimla bra!!! Samma person som speladr huvudkaraktären som det var i London när jag såg den vilket var lite kul. Huvudpersonens roliga kompis hade sådan komisk tajming och helt underbart kroppsspråk och en annan i ensemblen som inte var gay men ändå var så gay gjorde det också skitbra. Han var lixom lite loj på scen, lite som om att han inte brydde sig men på ett charmigt och helt rätt sätt.


Efter musikalen köpte vi oss en varsin grillad macka och åt medan vi promenerade hem till hotellet. Sen tog det inte många minuter efter att vi kommit in på hotellrummet innan jag däckade. Helt slut och så lycklig!

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards