The Life of Annie

Alla inlägg den 15 juni 2016

Av Annie Johansen - 15 juni 2016 03:08

Herre min je vad vi har gått idag! Dagen började tidigt; gav oss iväg från hotellet 6.30 och började dagen med en liten nätt promenix på 8 km ner till Empire State Building. Vi gick längs med Broadway ner och fick se Times Square innan resten av turisterna i New York hade vaknat, underbart! Vi hittade fram till Empire och åkte upp de 86 våningarna. Vilken utsikt alltså! Coolt! När vi hade fotat allt ur alla olika vinklar åkte vi ner och köpte kaffe på Starbucks, sen hoppade vi på en hop on hop off-buss. Den åkte vi med genom bl.a Soho där någon av Kardashians bor ;) Vi hoppade av vid City Hall, där letade vi efter kisställe i en halvtimme, vi har nu kunnat konstatera att New York lider brist på offentliga toaletter, ens toalettbesöksöde ligger helt i Starbucks händer.


När vi äntligen hade fått kissa gick vi bort till Brooklyn Bridge. Därefter gick vi vidare bort till Ground Zero. Käkade lunch på Burger King. Gick sedan på Wall Street bort till Battery Park där vi tittade lite på Frihetsgudinnan och annat löst folk. Sen skrek våra fötter efter att få sitta på en buss, så vi gick en bit och hoppade på en hop on hop off igen. Denna gång åkte vi genom bl.a China town och hoppade av vid Rockefeller Center. Där åkte vi upp i Top of the Rock som bjöd på en något annorlunda vy än Empire State Building men lika imponerande. Sen gick vi till New York Public Library som skulle vara väldigt pampigt, vilket det var, men den stora salen som är mest pampig och som man helst vill se, den var stängd för de höll på att renovera taket... Typiskt. Får ta den nästa gång jag är här :) Därefter gick vi till Times Square igen, denna gång hade resten av turisterna vaknat och det var knökat med folk! Efter att ha lokaliserat var teatern jag och mamma ska till imorgon låg, satt vi oss och åt på TGI Friday. 


Vi hade tänkt lyxa till det med en buss hem därifrån men förstod till vår besvikelse att hop on hop off hade slutat gå för dagen, så det fick bli att promenera hem till hotellet... ;) Köpte kaffe på Starbucks av den långsammaste och minst stressiga människa jag någonsin träffat och sen gick vi och gick och gick. Så nu är jag trött i fötterna kan jag lova, men jag älskar att gå. Jag tycker man får en så bra överblick och förståelse för staden då, hur allt hänger ihop och hur långt/nära allt är vartandra. Nu är det en trött tjej som checkar ut för dag nr. 2. Imorgon kör vi en ny dag i denna underbara stad! 

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards