The Life of Annie

Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Annie Johansen - 22 juli 2009 21:57


Idag valde jag och mamma att ta en lugn dag ute i solen. Som straff så blev det jättemolnigt. Men riktiga soldyrkare bangar inte för det, ni vet väl att solen tar även om det är molnigt ;), så vi låg kvar ute på altanen och ibland tittade solen fram.

Vid halv två någon gång så åkte vi till Maxi i Olofström. När vi kom ut därifrån så var jag ett nagellack, en bok och Sofis mode rikare. Just det, mamma ska ha pengar av mig...


När vi kom hem så bytte vi om och stack ut och sprang. När vi kom hem slängde jag på mig en tröja och sen stack vi ner till stan och köpte hem pizza.

Jag och mamma tog kebabsallad och det var dagens halleluja moment!

Den är sjukt god, lika god varje gång! Har ni inte ätit den så är det på tiden! Sölvesborgs pizzeria alltså, bredvid Jenny´s Klipphörna (vid Swedbank).


Japp, efter maten var jag äckligt mätt och det håller fortfarande i sig. Det känns fortfarande som om jag ska sprängas i småbitar!

Jag hade lovat brodern att filma honom när han sköt pilbåge i trädgården. Han har kommit in i något stim där han laddar upp helt knäppa och faktiskt rättså roliga filmer på Youtube, jag tror att det bara är att söka på hans namn så kommer de nog upp.

Ja, så där stod jag under ett gigantiskt golfparaply med videokameran i högsta hugg och filmade.

När vi var klara så var det dags för mig att duscha. Dags att skoga benen oxå.

Jag lovar, hade jag satt mig på ett flyg till Brasilien och gått en guidad tur i djungeln så hade guiden garanterat blandat ihop mig med de övriga gorillorna. Han hade pekat på mig och berättat för de övriga människorna i gruppen att jag var en gorilla, en unik sådan och sen skulle alla människor vilja ta bilder på mig och sen, femtio år senare när de sitter framför brasan i sin gungstol och berättar om sin guidade tur i djungeln för barnbarnen så skulle de peka på mig och säga: "Det där, mina vänner, är en riktig gorilla".


Tur att jag inte är i Brasilien för tillfället.


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards