The Life of Annie

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Annie Johansen - 6 juli 2009 15:39


Min vecka i Varberg tsm med familjen och familjen Lundquist var väldigt trevlig. Vi hade världens tur med vädret! Vi kom dit sent på söndagen och sen sken solen varje dag enda tills vi åkte hem igår. Då var det molnigt och jag kan slå vad om att det regnade där senare när vi hade åkt.

Nu ska vi se om jag kan komma ihåg allt...:P

måndagen åkte vi till en strand som jag inte kommer ihåg namnet på, men där låg vi i några timmar. Det var varmt, men det blåste lite.

Senare handlade vi på Willy´s och sen bar det nog av hem till husvagnen där det var sjukt varmt. Sen åt vi osv. =)

tisdagen åkte vi till en annan strand där vi hittade vårt favvoställe, och där låg vi sen resten av veckan. Vi tog en glass på tre toppar och den var gudomligt god!

Senare på kvällen så åkte vi in till Varberg City där vi gick lite i affärer och åt ute. Jag köpte ett par svarta shorts och en vattenflaska på H&M. Vi gick en sväng runt Varbergs fästning och lite innuti oxå.

onsdagen låg vi på stranden till ett ungefär och sen åkte vi till Ullared. På vägen dit körde vi förbi en liten stad eller något som hette något på Rolf... Jag laddar  upp en bild sen, men i vilket fall som helst så var det ju lite roligt med tanke på att min farmor och farfar heter Ulla och Rolf =)

På Ullared köpte jag följande: En randig tröja från herravdelningen, varm och skön. En hatt, jajjemensan, jag kommer aldrig att använda den, men den kostade bara 50:-. Filmerna Bröllopsduellen, Music and Lyrics och Fools gold. Tre svarta mappar till svenska, tyska och engelska. Regnjacka + byxor och ögonfransfärg. Var det allt? Ja, jag tror det.

torsdagen låg vi på stranden och senare på dagen åkte vi in till Varberg City igen. Männen och pojkarna gick en guidad tur på Varbergs fästning och jag fick senare höra av min bror att pappa tydligen skulle ha varit väldigt pinsam när han fick vara med i skådespelet. Han hade tydligen snackat danska så att de riktiga skådespelarna inte fattade vad han sa. :P Lite roligt tycker jag, sjukt pinsamt tyckte min bror =D

Medan de gick där gick vi kvinnor på stan. Då köpte jag ett par jeansshorts, två kjolar - mamma betalade ena, jag fick slut på pengar :P - en randig tröja och ett par flipflops.

fredagen blev det Liseberg för hela slanten. Vi var där vid elva. Åkte en massa karuseller bl.a Floomridern - hur stavas det då???. Jag och J åkte med pappa och av erfarenhet vet vi att han gärna lurar oss så att vi blir blötast. Vi stod där i kön och försökte klura ut var vi skulle sitta för att inte bli blöta. Pappa lyckades naturligtvis ännu en gång sätta sig på den oblöta platsen och Julia blev blötast av alla :P

Senare slog vi oss ner i det gröna i Lisebergs lustgård och åt medtagen sallad. Sen blev det mer karusellåkande bl.a Uppskjutet. Jag hade planer på att åka både Höjdskräcken - Fritt fall - och Kanonen - den hyfsat nya karusellen med loopar och allt - Men jag åkte de inte. Jag ångrar det lite, men jag får åka de nästa gång :P

Men annars så kan ni fatta att jag, Annie Johansen som har fasat för karuseller i hela mitt liv, Jag Annie Johansen som fick gå tre varv runt Backen när jag var 12 innan jag bestämde mig för att åka en karusell, eller, innan pappa bestämde att jag skulle åka en karusell. Att jag har allvarliga funderingar på att åka en berg-och-dalbana med loopingar!?!

Det är ett enormt framsteg!!!

lördagen blev det stranden hela dagen och Tre toppar igen om jag inte minns helt fel.

Och så på söndagen/igår åkte vi hem =)


Så nu är vi alltså hemma och tar det lugnt. Idag var jag och mamma ute och sprang och fy din jäkel vad jobbigt det var! Det var så kvavt och jäkligt och....Nej fy! Hemskt var det!

Nu har jag precis duschat och ska nog fixa till håret nu så att jag slipper se ut som om jag har ett vandrarhem för hemlösa fåglar på huvet.


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards