The Life of Annie

Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Annie Johansen - 8 juli 2009 22:39


Idag var jag, tillsammans med min mor och mormor, på en liten trip till K-stad. Vi gick dock inte i de charmerande klädaffärerna i city, utan höll oss utanför med tanke på att min plånbok är oroväckande tom just nu :P

Mammas ursäkt var att det är K-dagarna och "ett helvete" att hitta parkering. Mormor förstod men blev lite besviken när jag och min mor sa tvärt nej till kläderna.

Men, hon lyckades shoppa även i affärerna utanför. =)

Vi var inne på Biltema, där hittade vi inget.

Elgiganten, där kollade jag hur mycket en lock/plattång kostade.

Intersport, tror jag det är som ligger bredvid Jysk, Rusta och Onoff.

På Rusta köpte jag och mamma gemensamt - när vi handlar gemensamt betalar hon - duschtvål-schampo och bodybutter. Aftonbladet och Sofismode + ett mjölkchoklad slank oxå ner i korgen. =)

Sen var vi inne på HaraldNyborg. Där shoppade mormor någon trädgårdsgrejsimojs. Och när vi ändå var i närheten kunde vi ju inte bara strunta i att gå in på Skopunkten. Jag brukar faktiskt inte hitta något där och har varit väldigt besviken på dom de senaste gångerna jag har varit där. Men idag hittade jag en massa! Typiskt, när man inte har några pengar!

Men, jag lyckades fjäska till mig ett litet förskott av barnbidraget när jag hittade ett par stövlar, nästan exakt sånna jag letat efter. Det är nämligen såhär att det vilar en förbannelse över mig när det gäller stövlar.

Hittar jag något så finns det inte i min storlek, modellen är fin men fel färg eller tvärtom. När jag väl hittar stövlar så använder jag de så mycket att de slits ut jättesnabbt och då måste jag ge mig ut på jack igen och är det något jag hatar så är det att leta efter saker för då hittar jag aldrig det!


Jaja, nog talat om det.

Efteråt gick vi till Mc för mormor och mor var hungriga. Jag var dock mätt efter mjölkchokladet :P

Sen åkte vi hemmåt. Vi tittade in på en secondhand affär i Bromölla men jag hittade ingenting. Husvagnsexpo fick oxå fint besök. Vi kollade in de sjukt höga husbilarna och de snyggt inredda husvagnarna. Inte för att vi ska ha någon, mest för att det var kul och titta :P


Nu ska jag bannemig gå och lägga mig för jag är dödstrött!


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards