The Life of Annie

Alla inlägg under juni 2010

Av Annie Johansen - 12 juni 2010 13:37


Okej, innan vi börjar måste jag be er att glömma allt vad bra bildkvalitét heter för tillfället. Jag har nämligen bara fotat med mobilen. Det är alltså right back to the 2 megapixels ;)


Första bandet vi såg på årets SRF va StoneSour. Inga bilder därifrån dock, men långt fram stod vi och dom var helt okej, jag tyckte kanske att snacket var bättre än musiken dock ;)

Senare på kvällen blev det dags för Aerosmith och ni vet ju redan att jag blev besviken, men bilder får ni i alla fall, bara för att vi hade kickassplatser ;)

  

  

  


Men innan Aerosmith yrade vi runt och stötte på Nanne!

  


Igår kollade vi på Rick Springfield. Presenterade honom gjorde han som är väldigt lik Bagge men jag kommer inte på hans namn eller var jag har sett honom. Någon som vet även om ni inte kan se ansiktet riktigt? ;)

  


    

  


Senare, efter thaimat och tidsfördriv lyssnade vi på SteelPanther. Dom var sjukt omogna och nivån på skämten var läskigt låga men dom var jäkligt underhållande och hade bra musik, om man bortsåg lite från texten, fast även om det var omogen var den rättså fyndig ;)


    


Efter tidsfördriv och en kvart med BonaFide gav vi oss in i den smockade folkmängden vid RockStage där Billy Idol spelade. Min favvolåt, Dancing with Myself var en av de första låtarna som spelades.

(Nu dammsuger pappa på mitt rum, hemsk syn, han välte nästan ner datorn. Han gör det så aggresivt!)

   

(Tack gode gud, nu är han klar. Jag höll på å få ett nervöst sammanbrott där ett tag)

Billy Idol var skitbra och i slutet tog han av sig tröjan och jag blev riktigt förvånad över att där inte fanns någon liten kula ;) Helt platt var det...:D

Efter Billy köpte vi hamburgare av en förvirrad ung herre som förstörde ketchupgrejen och var allmänt stirrig.

Senare spelade Gary Moore, typ tio minuter försenad men han var bra ändå. Lite tråkig, som sagt, de mindre banden är bättre på att snacka, Gary snackade typ ingenting. Men han är ju bra och i slutet hade vi tryckt oss fram längst fram där det var mest tryck.

Senare träffade vi en full lärare, okej, berusad. Och sen tog vi bussen hem med en massa fyllon =)


Nu ska jag äta och ladda inför ikväll när Guns n' Roses spelar :D



SRF

Av Annie Johansen - 11 juni 2010 14:44


Jag såg en massa uppdateringar på Facebook om att Aerosmith var bra. Det tycker inte jag, jag tycker dom var skittråkiga! Alla dessa jävla instrumentsolon och alldeles för långa gitarrsolon tog musten ur mig. Vi hade världens platser typ längst fram först. Men när dom hade haft instrumentalmusik i typ tio minuter gick vi bak och satt oss på gräset istället. Jag är faktiskt riktigt besviken!


Men, nu taggar jag inför idag och hoppas att det blir bättre konserter idag istället. Hörde flera bra band igår, men vet inte vad hälften heter eftersom jag städade samtidigt ;)

Det var riktigt kul å städa igår faktiskt, fast på söndag blir det nog inte lika kul eftersom att alla rockare ger sig av då ;)


Nu ska jag äta något, sen ska vi ut till rocken vid halv fyra för att kolla på Rick Springfield vid halv fem. Sen kör det ihop sig lite tre timmar senare när BonaFide och Billy Idol spelar samtidigt...men det löser sig.

Senare, halv tolv är det Gary Moore som gäller!


Av Annie Johansen - 9 juni 2010 16:51


  

Jag vill till Kreta igen...!


Alldeles strax drar jag till Bromölla för att byta ett par skor. Efter det ska det chillas och läsas här hemma, duscha ska jag göra och så är det Grey's ikväll oxå.


Imorgon ska vi till rocken!!!


Vet ni vad?! Vi fick reda på So-betygen idag, eller ja, det var jag och en tjej till som inte hanns med igår.

Jag fick MVG i alla! =O Fatta att jag blev chockad! det trodde jag verkligen inte! Men det lightade upp min dag =)


Nu ska jag läsa lite, är helt fast i Twilight!

Det blev inget långt inlägg idag, sorry. Jag har inget roligt att skriva om =)



Av Annie Johansen - 8 juni 2010 19:30


...hon spelar inte i närheten av mig på hela sommaren! Vilken dålig stil! att hon bara kan strunta i oss här nere lixom. Hon ska till Ockelbo och senare till Bollnäs, ligger inte dom ställerna typ bredvid varandra?

Bläää...

Av Annie Johansen - 8 juni 2010 19:18


Det är hon som spelas på hög volym här hemma just nu. Miss Li = sommarkänsla. Jag vill se henne i sommar...någon som vet när hon spelar i närheten? Jag ska bannemig kolla upp det nu.


Men jag skriver klart här först =)


Skolan idag var skittråkig! Vi gör ingenting på lektionerna och det känns som att alla mer än gärna hade slutat denna veckan istället för nästa. Man tycker att vi ska göra något på lektionerna men å andra sidan är man för trött för att göra något annat än att leka lekar och om det är det enda vi ska göra på resten av lektionerna kommer jag aldrig kunna leka hänga gubbe igen!


Provet på svenskan idag gick rättså bra, väldigt bra för att inte ha övat mer än på lektionerna.


Imorron börjar SwedenRocken här i våran lilla stad. Fast jag ska nog inte dit förns på torsdag. Av erfarenhet vet jag att det inte brukar hända överdrivet mycket på onsdagen, förutom att de flersta farliga rockarna kommer då... ;)


Nu ska jag kolla upp Miss Li, sen ska jag äta någonting för jag mår illa så fort jag inte äter något. Det är lungt, jag är bara förskyld, inget annat ;) Jag behöver halstabletter...


Av Annie Johansen - 7 juni 2010 19:02

  


Jag har inte ätit någon middag idag, bara några mackor (rostade) och ett vitt choklad. Det vita chokladet har gjort att jag för tillfället mår illa, ett helt vitt choklad + en förskylning = illamående x2

Jag kanske borde gå ner och äta något riktigt...men vi har tacos idag och jag är, som ni vet, inget fan av tacos. Tycker det är skitäckligt med andra ord. Folk tycker att jag är onormal och det är jag nog också.


Jag ska plugga puttelite på svenskaprovet vi har imorgon på satsdelar. Men bara puttelite, för mer orkar jag inte. Jag tycker att grammatik är onödigt, är inget fan av det heller precis som med tacos.

Grammatik behöver man lära sig om man ska bli språklärare och om man är invandrare. Inte ens då måste man lära sig allt, om man är invandrare och inte funderar på något skrivjobb behöver man bara lära sig det nödvändigaste.

Så egentligen är det bara lärare i språk som behöver kunna all grammatik.

Även om jag bestämmer mig för att bli journalist när jag blir vuxen så sitter jag ändå inte och tänker att; "Nej, shit! Jag kan ju inte ha ett gjdhedk och ett ocodkej i samma mening!"

Låter det bra, är det säkert bra, det är mitt motto när det gäller språk. Grammtik tycker jag är överskattat. Speciellt näst sista veckan på terminen i nian!

Nu vet jag att vi bara har provet för att vår lärare tycker att vi ska ha ett litet hum om vad det är innan vi kommer till gymnasiet och eftersom vår klass är omtalad för att vara en, inte-så-lungn-klass, speciellt inte nu i slutet på sista terminen behöver hon kanske ha ett prov för att se att vi har lyssnat.

Men å andra sidan får dom som inte har lyssnat skylla sig själva.


Japp, det var dagens åsikt.

Dags för dagens OMG!

Det var när M inte fanns med på SwedenRockStädListan. Hennes namn hade blivit Marie istället för det rätta som är M. ;) Men det fixade sig och hon fick ett band hon oxå.

Vi har verkligen skitbra städtider i år! Vi städar på torsdag 14-22, perfa för då kan man lyssna på band samtidigt och dessutom slå igen lite tid innan det braigaste bandet börjar klockan 24.

Sen har vi städ på söndagen och det är den dagen man hittar massa pengar om man har tur =)

Oxå har vi slutstädet på lördagen veckan efter, att det finns saker att göra då förvånar mig, menmen.


Nu ska jag gå ner och ta en macka, det är redig mat det, och sen ska jag ta en halstablett och sen ska jag kolla på 90210 och sen ska jag läsa lite svenska i pausen och sen ska jag kanske läsa lite Twilight när jag går och lägger mig.

Om jag orkar.

Ni vet att nu har jag oxå börjat läsa den. Lite seg var jag allt innan jag började, hela världen har redan läst den. Det är nog jag, en tjej i Kina och en i Skåne som inte har läst den ännu. Men nu har jag som sagt satt igång. Det uppstod ett litet problem när jag stötte på ordet barm som jag aldrig hört innan. Jag kollade i ordboken men där fanns ingen förklaring. Så jag frågade den engelskspråkande tjejen i klassen och hon sa någonting som jag redan har glömt. Men skit samma, kommer det en gång till så får jag fråga igen. Jag slår nämligen bara upp orden jag inte fattar om dom kommer många gånger ;) Annars tar det ju år och dagar att läsa igenom den!


Nej, macka!

xxx

Av Annie Johansen - 6 juni 2010 18:42


Varför ska jag alltid bli på så pissigt humör så fort jag ska ändra om lite på bloggen?

Svar: För att det alltid jävlas med mig!

Men nu har jag skrivit upp i punkter hur jag ska göra så nu kan jag bara inte glömma det!


Jag tänkte göra något kul, en header där jag är med för en gång skull, som på riktiga bloggar. Men jag upptäckte att jag inte har några seriösa bilder på mig själv. Jag måste sluta löjla mig hela tiden! ;) Fast det är ju mycket roligare!


Jag har shoppat lååångt över mina tillgångar nu de senaste dagarna.

Det började med jackan på tradera, fortsatte med två par skor, en tröja på tradera, en klänning till avslutningsmiddagen på nelly.com och slutade med att det inte blir något barnbidrag denna månaden.

Oj,oj,oj vad jag får jobba på om jag ska överleva i sommar!

Vet inte vart jag ska börja. Mamma snackade något om ett projekt, att organisera inne på kontoret, jag äger på att sortera. Undra om jag får betalt för det...annars får jag nog börja med fönstrerna igen. SUCK

Men, vill man ha pengar får man jobba för dom.

Även om det skulle kännas skönt att ha typ...Hilton-pappan som pappa just nu ;)


Nu ska jag hoppa in i duschen, senare ska jag bannemig kolla på dansshowen som pappa spelade in för flera veckor sen!

Imorgon är det skola, en temadag om främlingsfientlighet tror jag det var.

Det ska bli trevlans oxå ska vi hämta ut Rock-banden imorrn oxå! =D


Av Annie Johansen - 6 juni 2010 17:28


Nu har jag tagit mig tid att ladda upp bilderna från Sthlm:sresan med klassen!


      

I bussen påväg upp.


  

Efter allsång och stadsguidning av den manliga musikläraren stannade vi till för att ta foton på vackra Sthlm.


  

Turisten ;)


  


  

Jag och H utanför grönan. En av oss ser i alla fall pepp ut =)


    


  

På lördagen vilade vi fötterna efter shopping på Kaffekoppen i Gamla Stan. Ska ni fika någonstans ska ni göra det här, man får verkligen vad man betalar för!


  

H och jag på kaffekoppen


Checka chokladen! Jäätteemycket choklad i världen största kopp. Den var god dessutom, jag brukar inte gilla varm choklad annars.


   

Den varma vita chokladen var himmelsk!  När den var kall var den dock inte lika god...


  

Fattar ni vad jag menar med att man får vad man betalar för?


  

Min sjuuuukt goda kladdkaka. Senare fick jag H:s grädde oxå, mums =D


    

      


  

På lördagskvällen var vi på opera.


          

    


  

Efter många om och men fick vi äntligen mat senare på kvällen. Bilden är lånad av Z, tror jag.

 

  

Gränden utanför vårt vandrarhemsfönster.

  

  

F, H och jag på hemresan. Bild lånad av M, tror jag =)


Det var det folks!


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards