The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Strand, sol och viktminskning

Av Annie Johansen - 26 juli 2010 21:51


Idag vaknade jag till strålande solsken, men jag kan ändå inte bli kvitt höstkänslan som kryper sig på. Inte kul. Jag får göra sjukt somriga saker, kanske skulle baka något med jordgubbar i imorgon?


Efter frukost bestående av mackor med prickigkorv åkte jag med familjen till stranden. Där låg vi i nästan tre timmar, läste, solade och spanade in folk bakom solglasögonen.

Vi åkte hem när molnen kom, det blir sjukt kallt när dom kommer! Det blåste lite nere vid stranden så det var extremt kallt när det blev skugga! Påväg hem stannade vi vid Ica och köpte hem nödvändigheter.

Korv med bröd och pommes blev det till lunch idag.


Efter lunchen var det fortfarande molnigt så jag satt mig vid tv:n och kollade på ett gammalt avsnitt av Top Model. Dom skulle göra en reklamfilm om en soppa på japanska. Det var underhållande ;)


Föräldrarna och brodern stack senare till golfbanan och jag satt mig vid datorn/tv:n. På tv:n var det ett program om en skola i USA där överviktiga tonåringar går, skitdyrt var det. Och syftet var att dom skulle gå ner i vikt och det gjorde dom genom att äta chips, vitt bröd med jordnötssmör och sylt, riskakor med kolasås (!!!). You name it! Allt onyttigt fanns där. Läsk fick man dricka till både frukost lunch och middag om man så ville.

Fråga mig inte hur dom fick ihop logiken i det där.

En elev sa att hon gillade detta "programet" för att det lärde ut en livsstil som gick att leva, till skillnad från andra där man skulle äta nyttigt (sa hon i och för sig inte, men hon menade det).

Reportern som var svensk var helt chockad och frågade läraren/grundaren om det ändå inte var bättre att äta frukt och grönsaker men hon svarade:

"Vi snackar om amerikanska ungdomar"


Det var nog det löjligaste jag hört. För fan, dom där USA-borna behöver lära sig att äta ordentlig mat. Hur kommer det gå för ungomarna när dom lämnar skolan och ska sköta sig själva? Inte fan kommer dom äta chips med måtta i alla fall, det kan jag slå vad om.

Amerikanska ungdomar verkar lata. Undrar varför?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards