The Life of Annie

Alla inlägg den 29 juli 2010

Av Annie Johansen - 29 juli 2010 09:20


Jag band aldrig fast henne, jag lät henne gå. Men vi kollade på en film innan hon stack, The men who stare at goats. H valde den mest.

Den var konstig och långtråkig. Och lite rolig.

Den började roligt, med att en überseriös man satt bakom ett skrivbord, ställde sig sakta upp med blicken riktad mot samma fläck som innan, rakt in i väggen.

När han väl stod upp stirrade han mer än någonsin och sen gav han allt rakt in i väggen. Han trodde han skulle kunna gå igenom, det gick inte så bra.

Sen var filmen tråkig och konstig. Det var en såndär film som George Clooney har gjort bara för att klara av att betala av alla 20 lyxvillor han har. OBS! Jag vet inte om han har 20 lyxlyxvillor, det lät bara bra, men jag ska ta och kolla upp det nu faktiskt.


Jag hittar inget, men det är säkert 20.


Efter att H gått hem satt jag mig i soffan och laddade för skräckisen. Jag lyckades lura brodern till att kolla med mig.

Han var rädd, men han erkände det inte. Redan innan filmen sa han;

"Ojdå Annie, det är 15-årsgräns, jag ska nog sova istället."

"Som om du brukar bry dig om åldersgränser på film." Sa jag till svars.


Filmen hette Trick r' treat. Har någon av er sett den? Den var okej. Jag hoppade till en gång och sa "Fan vad rädd jag blev", men jag kommer inte ihåg när det var.

Det var ca. fem olika sällskap som man följde under Halloween. Det var ett par, en grupp med fem ungdomar (tjejer), en gammal man, en man med en son och en grupp på fem barn.

Man kan säg att filmen gick ut på att de som struntade i traditionerna och tyckte att Halloween var tramsigt och inte tog det på allvar blev straffade av en liten kille med påse över huvudet. Typ som i Barnhemmet. Inte storyn då utan killen.

Fast det var ingen kille, det var något monster.

Ungdomstjejerna trodde man först var normala sen började dom riva av sig både kläder och skinn och förvandlades till varulvar. Det var då jag började fundera på att jag kanske skulle ha tagit åldersgränsen på lite mer allvar och inte låtit brodern se skiten ;)

Det var en sak som var äcklig och när det hände sa jag "Men vafan är dethär för film?!"

Det var när mannen med sonen grävde ner lik i trädgården, bokstavligt talat, och hans son ropade på honom  och tjatade om att få hjälp med huvudet och att pappan skulle hjälpa honom med ögonen.

När pappan hade begravt liken gick han in till sin son, tog en kniv och gick ner i källaren.

Pappan stod bakom sonen och höll ena handen på hans huvud medan han hade kniven i den andra och förberedde sig på att döda ungen.

Han stack kniven i sonen men sonen dog inte. Man såg blodet på kniven så man visste att han inte hade satt kniven i pumpan.

Sen sa sonen: "Du får hjälpa mig med ögonen." Och så ändrades vinkeln på kameran och man såg att dom hade ett riktigt jävla huvud framför sig! Från ett av liken! Så jävla äckligt!


Jag känner mig som farfar, när han ska berätta om en film slutar det med att han har berättat hela handlingen så det inte längre är någon idé att se filmen själv. Förlåt om jag har förstört för er. Men jag berättade inte den bästa delen med de fem barnen så, ni får nog se den i alla fall ;)


Nu ska jag börja göra mig iordning för snart ska jag iväg och vara barnvakt minsann.


Eller ja, vid elva.

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards