The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Svettarbete

Av Annie Johansen - 22 juli 2010 20:16


Jag känner mig som en gris. Eller nej, snarare som ett svin faktiskt.

Jag STINKER! Idag är en sån dag då man antingen ska ligga vid stranden eller så ska man ligga på soffan och inte röra sig en millimeter, inte anstränga sig ett enda litet dugg för då svettas man.


Gissa vad jag har gjort idag. Ni som läst mammas blogg innan får inte gissa för då är det fusk.

Jag har börjat ta itu med kontoret. Det har varit jättekaos där hur länge som helst och mamma gav mig i sommarjobb att sortera och snygga till det.

Jag tyckte inte det lät så hemskt till en början, jag skulle ju inte behöva göra så mycket eftersom jag inte kan rensa bland alla viktiga papper, och nästan hela kontoret består av viktiga papper, det skulle mamma få ta hand om. Så egentligen var det enda jag behövde göra att shoppa saker på IKEA och ställa in allt i hyllan igen efter att mamma sorterat.

Mmm...eller hur. Önsketänkande kallar jag det.


Det började med att jag skulle börja. Jag ställde mig framför de hemmasnickrade hyllorna och bara glodde. Var fan skulle jag börja?!

Det var grejer ÖVERALLT! Inte en chans i världen att det skulle gå att organisera!

Men jag började till höger och tog mig, sakta men säkert, längre till vänster på understa hyllan. Sen fick jag frispel och drog ner allt från ALLA hyllorna och sorterade i högar; Pappas, Mammas, Mitt, Broderns och Gemensamt.

Jag behövde inte tjata så mycket som jag trodde skulle behövas innan mamma började sortera sitt. Medan hon höll på kom pappa ner och jag sa till honom att sortera sina saker oxå. Då ställde han sig och tittade på sin hög och sa;

"Neeeej, men jag använder allt det"

Då gjorde jag, "är-du-go-i-huvet-eller? - minen" och sa; "Jo, tjena! Sortera nu!"

"Naej, du kan ställa upp allt igen, jag behöver inte rensa."


Efter dom orden försvann han ut ur rummet och jag mötte mammas blick med en suck. "Lägg allt på hans säng, då blir han tvungen att ta itu med det." sa hon.

Sagt och gjort, skiten vägde så mycket att jag fick en mindre hjärtattack efter att ha släpat upp grejer till övervåningen i två omgångar!


Jag har kommit en bit på vägen idag i alla fall, mina grejer och broderns är sorterade, likaså mammas. Nu är det bara pappas och alla gemensamma som är kvar.

Jag är dock lite orolig att vi slänger för mycket. Då får vi ju inte användning av alla nya lådor från IKEA...

Fast dom kan faktiskt stå tomma om det skulle va så, bara det ser snyggt ut.


Egentligen skulle jag hellre åka till Irak än att fortsätta städningen, men det är lika bra att ha det gjort så jag får väl fortsätta imorgon...

Eller så gör jag det på söndag...


Det var novellen om kontorsstädningen det. Nu känner jag att det börjar svalna liiite utomhus så det är nog dags för mig att ta mig en dusch. Man kan inte duscha innan nio för då svettas man lixom medan man duschar och när man kommer ut ur duschen är man lika varm som innan man började duscha!

Och imorse när jag kom ner och skulle äta frukost var det väldigt varmt här inne så jag öppnade altandörren för att vädra lite.

Mmm, vädra var det ja.

Det var för fan varmare ute än inne!! Men jag klagar inte...jag är ju inte en såndär som klagar ni vet.




 
 
Ingen bild

A Thomasson

22 juli 2010 23:26

Måste vara ett välbetalt arbete, obekväm arbetstid, obekväm kropsslukt, obekväm arbetsställning, obekväm förutsättningar och ständigt övervakad av CHEFEN. Många fina tusenlappar på shoppingkontot tycker jag att du är värd. Annars gå till facket...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards