The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Hyllning

Av Annie Johansen - 14 juni 2010 19:16


Okej, jag tror vi kan vara överens om att jag var väldigt trött igår =) Vi kan väl försöka glömma allt med felskrivningar och felstavningar va? Jag vill helst glömma det, jag orkar inte ursäkta mig ;)


Jag känner att jag bara är tvungen att skriva av mig lite.


För det första så kan jag berätta att jag har en lista med saker jag vill göra innan jag dör. Den får ni inte se, kanske någon annan gång, när jag är redo att visa den för någon eller när jag är full.

Men en sak kan ni få veta och det är en ny sak som jag ska skriva till idag.

Nämligen: Att se ännu en Rick Springfield och en Steel Panther konsert. Inte samtidigt alltså, men det fattar ni väl?

Jag sitter nämligen med Rick i hörlurarna och när Don't talk to strangers började spelas fick jag festivalkänsla och tänkte på när lillkillen tvingades upp på scenen för att sjunga och vi glatt sjöng med =)

Åååh, varför är SRF slut? Den hade gärna kunnat fortsätta veckan ut för min del.


Det är inte bara konserterna som är bra, halva anledningen till att man sticker dit är människorna.

När vi städade på torsdagen kom det fram en massa människor, man får rättså mycket uppmärksamhet när man har orange väst på sig...

Vissa fulla, andra mindre fulla. En norska frågade om vi sett hennes bilnyckel, två gånger. En man kom fram och berättade om cowboysare som plockade flaskor och berättade att det fick dom absolut inte göra!

Några unga män kom fram och hjälpte oss kratta ihop skit och sjöng Walking in Memphis med oss och stack sen med krattan.

En annan ung man, inte särskilt nykter, kom fram till mig och frågade efter utgången. Han vägrade acceptera att man kunde gå ut där man kom in fast lite längre till höger...

När vi inte städade, på fredagen och lördagen stötte vi oxå på trevliga människor.

Det är det som är det sköna, av alla tusen människor som är där är det kanske tusen som är dumma i huvudet, resten är riktigt schyssta och goa.

T.ex när man går runt på området och helt plötsligt gör den unga mannen man möter gimmi-five, eller när man ska ta kort på polare och helt okända människor bara slänger sig ivägen för att vara med på bild, helt desperata =D

Eller när man sitter och äter mat och en kille, som hämtad från musikalen Hair, kommer fram och talar om för en hur söt man är, nästa sekund sitter han och berättar för kompisen att han skulle varit kär i henne om han hade varit kär. Sen sjunker han ner på knä i matresterna och frågar om hon vill gifta sig med honom. När hon svarar nej frågar han om han i alla fall kan få pussa henne. Inte det? På kinden då? Nehe? På handen då?

När kompisen har gett med sig ler han, säger: "Asså, vill du ha barn med mig, jag känner att jag gärna vill ha barn med dig"

Sen när han sticker ler kompisen och han börjar sjunga om hennes leende, hoppar upp på bordet och sticker därifrån.


Sådär, jag ville bara ägna ett litet inlägg åt alla underbara festivalmänniskor. Dom mindre underbara behöver vi inte skriva om tycker jag.

Nu ska jag lyssna vidare på Ricki-boy ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards