The Life of Annie

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Annie Johansen - 5 augusti 2009 22:32


Yeah! Idag var det Ikea som gällde. Jag och mamma gick upp med tuppen, tryckte i brodern och hans kompis frukost, skjutsade de till hockeyskolan i Mörrum och sen bar det av mot Älmhult och Ikea.

En riktigt pissig sak är att man, i vår bil, inte kan lyssna på Mix Megapol om man inte befinner sig i Blekinge och man kan inte lyssna på Rix FM om man inte befinner sig i Skåne. Är det så i alla bilar?

Vad händer då om man befinner sig i Småland. Jo, bilradion lever sitt egna lilla liv, tror att den bestämmer, och väljer P3/P4. (Är det egentligen någon skillnad på dom två?)

Det råkar vara såhär att jag hatar P3. Jag hatar P3. Jag HATAR P3!!!

JAG HATAR, HATAR, HATAR P33333333!!!

Twi! (Så låter det när man spottar)


När vi åker in i detta underbara landskap, Småland, så uppstår det ett krig mellan mig och radion. Jag trycker envist på sexan, som står för Mix Megapol, och femman, som står för Rix FM. När jag har tryckt på en knapp och lutar mig tillbaka i mitt säte så byter radion till P3, även om det inte är särskilt dålig mottagning. Sen håller vi på och trycker fram och tillbaka och jag blir mer och mer aggresiv för varje gång jag trycker. Och sen, helt plötsligt, precis när jag är färdig att ge upp, då stannar den på MM/RFM.

Det brusar som fan, men jag är lycklig, för jag vann striden. Jag vann striden om radiokanal. Jag vann, mot en bilradio.

Men efter ännu några sekunder fattar jag vinken. Vinken. Bilradion ger mig en vink. Den hämnas och försöker psyka mig genom att stanna på den kanal jag vill, där det är jättedålig mottagning bara för att jag ska fatta och inse att det är dålig mottagning och sen ge upp och klicka till P3.

Vilket naturligtvis funkar.

Så jag förlorade, ännu en gång, mot den fruktade bilradion.


Så när kriget är över sätter jag i en skiva med Ted Gärestad som jag och mamma sitter och ylar till resten av vägen.


Väl på Ikea hittade jag en datorväska! Jajjemensan! Det var något Family-erbjudande och det fanns bara en kvar. Ceris är den, skitcool!

Jag köpte även ett tre-pack med små ramar som jag ska måla vita och en annan vit ram fast lite mer avancerad, om man säger så.

Jag ska nämligen, på väggen vid min säng, hänga upp en massa olika, vita eller ljusa ramar. Ni vet sådär i oordning. Det blir coolt =)


Nu trorj jag att dte är dags för mig att krypa till sängs. Det har varit en lång dag, men mycket våld och lite mat.


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards