The Life of Annie

Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Annie Johansen - 18 juni 2009 22:16


Igår kom H förbi och så gick vi ner till stationen där vi tog tåget mot k-stad. H skulle praktiskt taget köpa en helt ny garderob och jag skulle hitta något till imorrn.

När vi hoppade av tåget -ja, vi hoppade av tåget - så kom en utländsk kvinna fram till mig och frågade på antingen dålig svenska eller engelska, kommer inte ihåg, tror det var engelska om jag kunde hjälpa henne att skaffa en biljett till Malmö. Hon hade något skånekort så vi gick bort till kortautomaten och det var läskigt enkelt att fixa biljetten. Så enkelt att jag var rädd att det var något fel, men det var det förhoppningsvis inte :P

Senare, när jag och H satt mitt på torget och väntade på att hennes pappa skulle hämta oss så kom jag att tänka på att jag hade snackat svenska med den stackars kvinnan. undra om hon fattade vad jag sa :P

Men jag sa inte så komplicerade saker så det borde hon ha fattat. Tågluffar hon i Sverige måste hon fan kunna lite svenska!


Jag och H gick i alla fall i alla affärer i hela k-stad. Vi missade inte en enda affär där det fanns kläder, väskor eller skor. Vi gick t.o.m i de dyra affärerna på sidogatorna :P

I en av de dyra affärerna hittade H en klänning som hon nog ännu drömmer om på dagarna/nätterna. Den kostade fem eller sexhundra någonting på rean :P

I en annan dyr affär hittade jag exakt en sån randig tröja som jag har letat efter i evigheters evigheter och tror ni inte att den kostade femhundranågonting? Typiskt.

Jag hittade även en jeansskjorta som jag också har letat efter i evigheter, på MQ, men den kostade typ 499:- och jag är faktiskt inte beredd att ge det för en jeansskjorta! :P Tro det eller ej =)


I de lite mer billiga affärerna hittade jag en svart klänning och linne på H&M. Klänningen fick jag helt gratis för jag hade ett presentkort på 151 :- =)

På Glitter köpte jag ett svart diadem. På Vero Moda köpte jag en fin rosalila kjol och på JC köpte jag ett brunt, flätat läderarmband.

Köpte jag något mer? Nej, jag tror inte det.


Vi lunchade på Rosgården, Rosengården, Rosträdgården. Jag vet inte riktigt vad den heter, troligtvis inte något utav det jag har skrivit :P

Det var i alla fall jättegott och hade jag orkat äta mer så hade jag gjorde det - vi åt buffé. Jag rekommenderar det i alla fall om ni inte redan har varit där =)


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards