The Life of Annie

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Annie Johansen - 6 juni 2009 16:39


Kom hem från Tingsryd för ett litet tag sen. Jag har varit där med familjen på hockeymässa. Ja du hörde rätt, jag har varit på hockeymässa den 6 juni. Vadå besatt?

Ni kanske inte tror mig, men jag hade faktiskt inte en tanke på alla killar som var där, inte förns jag kom dit märkte jag att jag typ var den ända tjejen där förrutom alla mammor. Men hade jag något emot det? Nej, det var ju perfekt! Jag hade något att kolla på för jag finner inte särskillt mycket nöje i att kolla på klubbor, hjälmar och en massa olika sorters skydd. Det kryllade i alla fall av snygga killar där och vid två var det en modevisning där. Med juniorer! =O Behöver jag säga mer än sexpack?

Nej, de gick inte i bara suspensoar, men de hade jättetajta värmeställ på sig och förvånande nog var det inte den snyggaste killen som hade störst magrutor, men, han som hade det var inte så pjåkig heller dock :P


Vet ni vilken jag såg där? Förrutom Börje Salming så såg jag någon annan oviktig som jag redan glömt namnet på och så var Weinhandl där!

Han är mycket snyggare utan svett rinnandes nerför pannan =) Han var dock inte särskilt lång. Han ser mycket längre ut i tv-rutan. Kan bero på skridskorna...


Nu känner jag att jag har skrivit av mig lite, kanske återkommer med lite nytt så snart det händer något. Som det ser ut nu så ska jag med några vänner till Liseberg på tisdag så då lär jag ju ha något att skriva om :P


Av Annie Johansen - 6 juni 2009 16:18


Oj, oj, oj, vad det har hänt grejer hörrni!

Vi börjar med i Onsdags. Vi hade no-lektion, vi hade byggt broar och vi skulle testa hur mycket vikt de klarade av.

Jag vet inte vilkens bro det var vi provade men läraren tog en tiokilosvikt om jag inte minns helt fel och när bron rasade ihop så flög även vikten i golvet. Inte så smart, resultatet var ett stort jack i golvet.

Självklart kunde jag inte hålla tyst om detta så jag skvallrade för mamma som gaddade ihop sig med en annan no-lärare och nu utför de en slags mobbing mot no-lärare 1. =) Rättså kul faktiskt :P När no-lärare två kom in i klassrummet och frågade efter jacket i golvet så frågade no-lärare 1 "hur fan han fick reda på det" och då sa no-lärare 2: "Tja, man kan ju läsa en del på vissa elevers bloggar..." Och då tittade no-lärare 1 genast på mig och jag fick börja bortförklara mig :P


I går hade vi en no-lektion till och då var det två broar kvar att prova. Min och M:s och C och Z:s.

Gissa vilka som vann hela skiten (ja, det var en tävling). Jag och M!! Coolt va?!


Senare igår så var jag och mamma påväg till k-stad. och när vi körde på mototvägen mot k-stad, ni vet där där man kan svänga av till höger och då kommer man till en rondell mot Bromölla? Precis innan den svängen så sprang det ut ett rådjur mitt på vägen och mamma fick svänga åt höger ner mot rondellen och rådjuret sprang rakt in i vår bil.

Jag kanske kommer att låta lite okänslig nu, men, hur svårt kan det vara att titta sig för innan man springer över vägen?

Usch, det var läskigt i alla fall. För er som vill veta och som är en sån där patetisk djurvän så överlevde djuret, såvitt jag vet i alla fall, den fortsatte över vägen och när vi ringde och polisanmälde det så skulle de ut och leta efter det.


Efter denna händelse så körde vi mot k-stad.

Jag hittade en grå t-shirt, en vit, lite genomskinlig t-shirt med en ficka och ett par svarta tights på H&M. Jag hittade ett par vita tygskor på Dinsko, äntligen. Jag hittade dock inga gladiatorskor så jag får köra på något annat på skolavslutningen. Jag hittade ett par "cykelbyxor" på Indiska.

Trevligt =)


På vögen hem stannade vi på Maxi i Bromölla och "veckohandlade". Anledningen till "" är för att vi inte hade någon lista, inte mycket till veckohandling då. Menmen, i vilket fall som helst så handlade vi med självskanning och det var jättekul att gå runt med den! Jag vet, jag är rättså lättroad :P


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards