The Life of Annie

Alla inlägg under november 2008

Av Annie Johansen - 11 november 2008 16:32


Hallojsan!


Det var bara jag, Maja och Issaw som umgicks idag. Frida drog sej undan för hon tyckte vi var jobbigt flummiga och Tilda är uppe i Gävle och hälsar på sin låtsasbrorsas dotter...eller son =)


Det var jättegod mat i skolan idag, synd att jag blev mätt så snabbt. det var nämligen schnitzel, pommes och någon god sås =) Mums!


Efter lunchen gick vi till ishallen där dagens idrottslektion skulle hållas. Trevlans. Jag fick en på tok för stor hjälm och såg därför ut som en Annie med avlångt huvud. Dessutom var isen inte spolad och det var väldigt dåligt tycker jag! Fy skäms på vaktis!

Men det gick bra, Issaw bröt nästan min hand när vi skulle ta oss över blålinjen, eller ja, när Hon skulle ta sig över blålinjen med min hjälp. Det det är lungt, jag kunde nästan skriva på So:n.


Idag var min klädsel hemsk och därför har jag ej tagit någon bild till Outfitten idag heller. Men imorgon blir det andra bullar, förhoppningsvis.


Av Annie Johansen - 10 november 2008 19:30


Hejhej!


Idag var det skola och som ni redan vet så börjar måndagarna med 80 min No..... Men det var kul idag faktiskt, vi hade väldigt trevligt. =)


Efter skolan bar det av till dansen. Förlåt för att jag glömde dej Frida!

Det var nämligen så att Frida och jag skulle ha följe, jag var tvungen att gå hem och byta om först så Frida skulle hänga med. Men efter tyskan glömde jag bort Frida och gick hem, sen när jag kom ut och skulle hämta cyklen så stod hon där på trottoaren(!?) och såg vilsen ut. =) Sorry!


När jag kom hem från dansen kollade jag på The Hills i en timme, åt, duschade och nu har jag precis målat naglarna. Det visade sej att farmor och farfar hade ringt och bankat på dörren som galningar när jag stog och duschade så jag fick en smärre chock när jag klev ut ur duschen och hörde röster där nere som inte var mammas eller pappas och de fick en smärre chock när jag kom nersmygande för trappan med broderns hockeyklubba i högsta hugg. =)


Jag han inte ta någon bild till Outfitten idag men den var väldigt enkel.

Jeans H&M

Svart långärmad H&M

Skarf/halsduk På någon rea förra året =)

Av Annie Johansen - 9 november 2008 12:58


Hejsan!


Igår var jag på hockey i Malmö hela dagen därav det missade inlägget. Det var nämligen så att vi rullade in på ishallens parkering rätt så sent igår kväll. Brodern och laget spelade två matcher mot Malmö Redhawks (respekt) i den kallaste av alla ishallar i Rosengård... hehe =)


Vi kom dit vid 10.25 (har inte en aning om tiden med det låter ganska rimligt), jag, mamma, Nettan, Helena, Jessica och Bernsteins mamma =) gick till Rosengårds ultimata köpcentrum. Det var den billigaste utlandssemestern jag varit på. När man gick in så var det en skjutdörr och sen gick man några steg i en "tunnel" och sen kom en skjutdörr till. Du vet, ungefär som på Maxi i Bromölla? I den lilla "tunneln/len" luktade det precis som när man går ut från flygplatsen på t.ex Kreta. Affärerna ska vi inte bara tala om! För att citera min kära mamma: "H&M och Lindex lyste med sin frånvaro". Den enda normala affären som fanns där var apoteket. Köpcentert var exakt som en inomhusmarknad utomlands. I alla skyltfönster var alla saker ihoptryckta på små hyllor så att kunderna skulle förstå att de verkligen hade ALLT. I affärerna var det så trångt att man var tvungen att gå in och backa ut för att inte välta något. Det luktade äckligt. I en affär luktade det så hemsk att jag inte kunde andas så jag var tvungen att gå ut, där en "cool" snubbe, kanske 16-17 bast, lutade sig mot väggen utanför affären bredvid och snurrade ,något som såg ut som en såndär kedja alla tuffa grabbar har på byxorna när de är fem, runt fingret samtidigt som han tittade bort mot mitt håll. Jag tittade dit, mest för att kolla vad det var han snurrade runt fingret vilket jag inte riktigt kunde se i ögonvrån, och just då, i det ögonblicket, tittade han på mej med sitt äckliga flin i ansiktet som sa "kolla på mej jag är snyggare än Brad Pitt" och gissa vad! Jo han snurrade så snabbt med sin kedja att han tappade greppet och kejdan flög all världens väg över golvet och landade precis framför mina fötter! Jag kollade först förvånat på kedjan som låg vid mina fötter, sen tittade jag upp och ni skulle ha sett hans ansikte! Man såg verkligen på honom att han visste att det där var det sämsta intryck man kunde göra. Taskig som jag var/är så skrattade jag lite sådär genom näsan, du vet vad jag menar ett sånt där skratt som verkligen trycker ner sådana där "Brat Pitt-wannabees", och sparkade iväg kedjan mot honom. Han tog upp kedjan, tittade snabbt på mej och försvann in i affären, som mamma och Nettan lite senare skulle konstatera hade mycket billigt godis och jag svarade rått att det säkert var gammalt. När mamma en liten stund senare gick in i affären för att köpa en Coca Cola till Susanne stog "Brad Pitt-wannabeen" bakom kassan. Helt röd i ansiktet när han märkte att jag stog utanför och väntade. Hihi kul :D


Ja, det var mitt offer för gårdagen.

Jag hoppas ni förstår hur det såg ut och luktade i det här köpcentret och att ni väljer att besöka det någon gång i framtiden. Det ligger bredvid City Gross precis när du lixom gör in i Rosengård. Du missar det inte =)


Enjoy!  

Av Annie Johansen - 7 november 2008 22:12


Hallojsann! =)


Jaha, vad tycker ni om Idol?

Jag tycket att alla är så himla bra så jag kan inte bestämma mej, men de som sitter riktigt säkert hos mej är Robin E, Kevin och Robin B. Robin E är ju lixom bara så braaaa :P haha, Kevin är hela Sveriges lilla sötnos och Robin B blir bara bättre och bättre. + för läderbrallorna XD


Jaja, det var ju skola idag oxå och på idrotten idag var jag helt slö. Jag orkade ingenting men alla andra verkade ha världens dag så dom var hur pigga och glada som helst. :P


Efter skolan stack jag och Maja ner till stan och kollade efter något till våra fäder. (Fars dag på söndag, glöm inte) =)  Jag hittade en sjukt cool sak som var sjukt dyr och jag kan inte säga vad i fall att pappa utav någon anledning skulle läsa dethär. Men jag berättar på söndag =)


Dagens Outfit:

Vitt linne Gina Tricot

Vit tröja H&M

Blå kofta Lindex

Leggings H&M



Av Annie Johansen - 6 november 2008 17:58


Heej!


Idag var Maja och Frida sjukt flummiga, även Issaw den sista lektionen =)

Förutom mitt och Majas fnitter på engelskan så var jag inte särskilt flummig faktiskt...


Jag hade utvecklingssamtal idag klockan 15.00 Det gick bra, of course. =)

När jag kom hem satt jag mej vid datorn och där har jag suttit. Jag måste öva på engelskan... *suck*.


Men, imorgon är det fredag!!! :D Jihoo!

Och klockan 21.00 är det Medium!!! :D Jihoo!


Vet att bilden inte blev så lyckad, menmen.. =)

Dagens Outfit:   

Svart topp H&M

Svart kofta H&M

Rött halsband Second Hand

Rött Diadem Glitter



Av Annie Johansen - 5 november 2008 17:50


Hejsan Svejsan!


Idag var det en typisk sån dag när man inte tar något på allvar. På musiken var alla irriterande flummiga, även på so:n. :P


Vi hade no-prov och jag tror att det gick ganska bra faktiskt. Det var inte så jättesvårt. =)  


Nu är det snart dans, eller ja, klockan sju =) Jihoo! XD


Jag, Maja och Frida diskuterade en sak innan musiken idag. Det är nämligen så att jag och Maja har sett ett par, ni vet kille å' tjej, och killen satt och gnuggade/gned sitt huvud mot tjejens axel/kind. (Jag vet att axeln och kinden inte sitter särkilt nära varandra men han bytte lixom) =). 

Naturligtvis såg det inte klokt ut (han såg ut som en katt), så vi var ju tvugna att berätta för Frida. Så då skulle Maja visa och då tog hon upp armen i luften och började gnugga/gnida sitt huvud mot armen, det såg så jäkla roligt ut :P Om ni tänker er en hund med något handikapp som har kli i örat och gnider örat mot en vägg eller något liknande för att det ska sluta klia, så vet ni hur Maja såg ut =)

Förlåt Maja, ta det inte som en förolämpning, det är inget ont mot dej. =)


Dagens Outfit:

Leggings H&M

Tunika H&M dock köpt på Tradera

Grå kofta Schack Matt/Only

Rött diadem Glitter

Rött halsband Second Hand   

                      (Ännu en anledning till att gå i de äckliga affärerna) =)



Av Annie Johansen - 4 november 2008 19:20


Tjenamoss!


Idag är det tisdag = många lektioner.

Jag, Issaw, Maja och Frida spänderade hela musik lektionen åt att diskutera skräckfilmer. Men vi fick mycket gjort iaf. =)


Ah, och på tyskan så satt vi i godan ro och gjorde vad vi skulle och då sa Elin plötsligt att det var en spindel vid väggen. Så jag och Issaw (de enda som hörde vad Elin sa) tittade mot väggen och såg denna groteska, svarta, äckliga, fula, vidriga, håriga spindeln med långa ben! Fy f*n säger jag bara! Usch vad äcklig den va!  Sen såg alla andra spindeln och alla fick "panik". Issaw tog någon burk från Eva och "stängde in" spindeln i den, då kommer Sara och lyfter på burken så spindeln krälar, eller vad f*n spindlar gör, rakt mot mej! (Jag hade suttit intill väggen när vi upptäckte spindeln och sen när Issaw gick därifrån så satt jag mej på hennes stol så att spindeln inte skulle komma mot mej) Dumma Sara.      Hehe =)


Annars var det en trevlig dag förrutom bollar på idrotten, som vanligt...


Dagens Outfit:

Jeans Kaphal 124.50:-   Ordinariepris: 459:-              Yeahy!

Svart topp H&M 98:-

Vit huvtröja H&M 198:-



Av Annie Johansen - 3 november 2008 18:14


Halleo!


Idag var det ju då skola. En helt okej no lektion inledde dagen. Sen engelska, matte, mat, HK, tyska. Nice.


På Hk:n gjorde jag och Issaw (och alla andra) kanelbullar. Våra var godast och vackrast XD


Efter skolan bar det snabbt hemmåt, 20 min senare var man på dansen =)

Jihoo, älskar den nya dansen, man blir så glad av den =) :P


Nu ska jag snart hoppa in i duschen. Sen ska jag göra läxan, måla naglarna om jag hinner och titta på Design Simon and Thomas. =)


Dagens outfit var koftan som inhandlades på lovet. Schack Matt

Grönt linne Schack Matt

Jeans H&M




Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards