The Life of Annie

Alla inlägg den 19 november 2008

Av Annie Johansen - 19 november 2008 16:33


Hallojsan!


Idag hade vi två dubbelpass. Ett i svenska direkt på morgonen och ett i so sista lektionen. På svenskan började jag skriva mitt sista kapitel av "Tonårsboken" som vi håller på med just nu, men jag blev inte riktigt nöjd så jag skriver nog om det...

Vi hade svenska"provet" idag! Jag hade VG+. =)


Well, well på so:n skulle vi välja någonting mellan år 500-1500 att skriva värsta uppsatsen om. Jag valde att skriva om Saladin. Saladin var en man som jag har hört mycket om i många filmer, jag vet inte riktigt vem han är och just därför valde jag att skriva om honom. Trevlans =) Maja har ett dilemma, hon väljer mellan Robin Hood och "Hur städerna var uppbyggda". Issaw har "Allt blod i Stockholm" och Tilda har Digerdöden. =)


Ja just det! På no:n idag gjorde vi en labiration. Kort och, som Daniel (nolärare och kf) alltid säger "väldigt förenklat", så hade vi en liten glas"flaska" som vi hade lite konstigt vatten i ,kalkvatten tror jag, och sen så sprutade Daniel in en massa gasol i glas"flaskan" och sen tände vi en tändsticka och då började det brinna i flaskan och sen skulle vi skaka på flaskan så att vattnet blev grumligt.

Iaf, så funkade det inte första gången alla gjorde det så då sa Daniel till Hampe att han skulle komma fram och prova igen. Hampe gick fram, Daniel sprutade gasol i flaskan, Hampe tände en tändsticka (ett direktiv från Daniel) och i typ 30 hundradelssekunder så brann det på bänken framför Daniel, på Daniels armar och lite i Hampes hår. Hihi =) Alla var helt chockade inte minst Hampe som inte gjorde ett ljud ifrån sig utan bara stod där.

Vi fick svära att det aldrig skulle lämna no-salen, men jag har redan sagt det till mamma, pappa, brodern, farmor, farfar, mina nästkusiner i Småland och en tant  jag träffade på stan så då kan jag lika gärna berätta det för er oxå.


Dagens Outfit:

Kofta Only

Svart linne Josefssons

Väska H&M



Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards