The Life of Annie

Alla inlägg den 1 juli 2016

Av Annie Johansen - 1 juli 2016 03:16

Igår var det sista dagen i huset i Cape Coral. Vi utnyttjade poolen till fullo, låg och solade och badade enda tills klockan var typ fem på eftermiddagen. Då körde vi iväg till ännu en outlet ;) Det finns en hel del sådana här i Florida ;) Jag shoppade som vanligt, hittade en fin randig klänning, en myströja och strumpor. Vid halv åtta/halv nio kände vi att hungern proppade på uppmärksamhet så vi åkte hemåt, stannade till på BK och köpte med oss mat hem till huset. Vi åt, packade lite och spelade plump. Sämsta omgången plump i mannaminne! Framförallt för mig, för jag förlorade stort, men för de andra oxå. En skitomgång helt enkelt :) 


Idag klev jag upp 7.30, duschade, åt frukost, packade det sista och njöt av solen. Tyvärr vågade vi inte bada en sista gång för poolsnubbarna hade varit där och hällt i något i vattnet som verkade vara något superrengöringsmedel. Vi ville inte riskera att fräta sönder våra kroppar så vi lät bli att bada. Vid 10.30 kom damen som skulle kolla att vi inte hade förstört något, typ, och kl 11 gav vi oss iväg mot Fort Lauderdale. Först körde vi längs med kusten och stannade till i Naples där de hade en fin pir som vi gick ut på. Det vi såg av staden var väldigt fint, fina hus med konstiga vinklar och vrår. Ute på piren fick vi se en delfin minsann! Den simmade runt där några meter från piren, inte illa! 


Efter det stoppet körde vi i kanske fem minuter innan vi stannade på Five guys för att äta lunch. Mycket goda hamburgare! Kommer på en solklar andraplats denna resan tror jag bestämt. På förstaplats är fortfarande den där gudomliga whoppern med guacamole! Efter lunchstoppet rattade vi in Maggan på Jungle Erv's Airboat-tours! Det var såå coolt! Vi skulle alltså åka båt i träsken där alligatorerna trivs finfint. Vi kom dit, blev inbokade på en halvtimmestur ungefär 45 min senare så vi hann gå på deras Boardwalk, tror jag det hette, man går en runda inne i skogen på en lång bro typ ;) Svårt att förklara, men det gjorde vi i alla fall och så småningom kom vi fram till några alligatorer som var inhägnade. En guide berättade lite om alligatorerna som fanns där. In till alligatorerna fanns det ett staket som man kunde luta sig mot och ställa saker på, det var lixom brett nog för att lägga upp en alligator på, och det gjorde guiden! En stor en också! Han bar upp honom dit så vi kunde klappa och känna på honom. Måste erkänna att då kändes det helt plötsligt väldigt verkligt, gud vilken respekt en har för de där djuren alltså... Men jag klappade den och den var förvånansvärt mjuk! En tänker ju att de ska vara stenhårda, men icke! När vi hade klappat honom gick vi bort till de små alligatorerna, vi skulle på hålla en. Jag hade varit osäker först, men när jag såg den stora alligatorn sa jag tvärt nej, jag tänkte INTE hålla i en såndära. Men när jag såg hur liten den vi skulle hålla var och när pappa gjorde det så kände jag att 1. Jag kan ju inte vara sämre 2. Det blir pinsamt om bara pappa håller den och vi andra fegat ut. Så jag gjorde det! Mamma var den enda som inte höll den, men hon klappade den stora minsann, det trodde jag inte! 


Sen bar det iväg till airboaten. Vi såg en massa alligatorer! Innan vi ens hoppat på båten såg vi en riktigt stor en som jagade bort en annan mindre. Drama, drama! Ute på båten fick vi mata några alligatorer, det var verkligen jätteroligt och spännande! En upplevelse för livet helt klart!


När båtfärden var slut rattade vi in Maggan på sista etappen av resan. På vägen till Fort Lauderdale fick vi uppleva två riktiga regnoväder! Vi körde mot det och såg en mörkgrå tjock och tung himmel torna upp sig framför oss. Och jääääklar vad det regnade! Vi såg knappt vägen, såg den inte alls ibland. Blixtrade gjorde det också. Och det hände inte bara en gång utan två! Här verkar det vara en grej att man sätter på varningsblinkersen när det är sådant regnoväder vilket är väldigt smart! Då ser man bilarna framför lättare och kan titta på dem istället för på vägsträcken när de syns dåligt. Men vi kom i alla fall fram till Fort Lauderdale tillslut! Tydligen renoverade de den delen av hotellet som vi skulle bo på så vi hade blivit flyttade till deras byggnad de har på stranden. Inte alls dåligt tänkte vi och hoppades på havsutsikt. Havsutsikt fick vi tyvärr inte, men sjukt nära till stranden har vi! Nu ikväll var vi ute och åt och gick en runda. Här är nog det mest turistiga stället vi varit på. När det är högsäsong är det nog myyycket fest här! 


Nu börjar mitt lillfinger somna av allt skrivande här! Vi hörs mer imorgon!

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards