The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Strålande jul

Av Annie Johansen - 23 november 2008 20:58


Hejsan!


Är det bara jag, eller längtar ni oxå efter snö?

Det är konstigt hur man kan ändra uppfattning om olika saker. Jag menar, förra året var tanken på snö rena döden för mig! Blaskigt och jävligt...Usch!

Men nu, när jag satt här hemma och åt en stillsam och trevlig kvällsmiddag med familjen så tänkte jag på vad som fattades. Jag menar, det är snart jul och idag var jag med modern och fadern på eko och köpte lite julgrejer, vilket ger julstämning. Att det snart är jul är lika med julskylltningar, pynt, lov, julgran och en jäkla massa julklappar. Men ändå fattas det något och det är snön! Jag struntar i att det blir blaskigt och jävligt efter någon vecka! Jag vill ha snöööö!!!!

Kan vi göra en överrenskommelse om att vi, allihopa, ikväll klockan....ska vi säga 11? sätter oss vid ett fönster i våra rum och ber till Herren Gud att han kan ge oss lite snö?

Bra! Och ni som inte vill ha snö, ni är några jävla egoister! Tänk bara på alla barn som inte får åka pulka! Tänk på alla barn som inte får chansen att bli mulade på rasterna! Tänk på alla barn som har sett ett par skitsnygga vinterskor på skopunkten som de så innerligt vill ha, men deras mamma säger att "Nej, det blir ändå ingen snö". Tänk då på de barnen, hur de gråter sig till sömns varje kväll! Och framför allt, tänk på Tomten!!! Tomten bor ju som vi alla vet där det är kallt och snöigt. Nämligen Lappland. Tomten åker som vi alla vet i en snöskoter när han delar ut julklappar. Hur ska han kunna dela ut julklappar till alla barn i Sverige om det inte finns någon snö!? Tänk då, era egoistiska.....kossor hur alla barn gråter för att de inte får några julklappar! Tänk bara!


Det jag vill komma fram till är att allt är mycket mysigare med snö. Vintern är en enormt ful årstid, men den blir mycket finare med snö! Jag begär inte att ni vuxna människor ska ut och bygga snögubbar och göra snöänglar med era barn - även om det är en självklarhet om man vill vara en bra förälder - jag vill bara att ni tänker på mig. Tänk på hur mycket bättre jag kommer att känna mig om det kommer snö! Då kommer lixom allt falla på plats och jag kommer få en underbar jul!


Förhoppningsvis ni oxå =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards