The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Rubrik saknas

Av Annie Johansen - 18 november 2008 16:39


Hejsan alla glada!


Idag var jag deprimerad och sur de två första lektionerna men efter att ha kollat på en uppmuntrande föreställning av några elever från Estetiska, estatiska, elastiska (hehe) programmet i Karlshamn så blev jag på betydligt bättre humör. Så bra att jag hade roligtidrottslektionen. I och för sig så var det skridskor idag, för sista gången =(, och skridskor är alltid kuligt. =)


Jag har en massa läxor jag måste öva på. Jag har svenska"prov" imorgon och jag har slängt två blickar på pappret, bokstavligt. Jag har musikprov på torsdag och jag har läst igenom pappret en gång. Jag har tyska och engelska glosor + text i engelskan och jag har inte gjort något av det...

Det är ju sååå trååkigt!!! Bara jag tänker på svenskapappret som ligger uppe på soffbordet efter ett totalt misslyckat försök att läsa det igår kväll så börjar jag andas snabbare och kallsvettas. Musiken är inte så tråkig att läsa, men jag kan faktiskt nästan allt, allt utom intervall. För er som inte vet vad intervall är så kan jag säga välkommen till klubben. Det är något med siffror, namn(sekund,kvint, något på t), och så är det ju då noter. Det man ska kunna är att höra t.ex om du spelar ett C (primär... eller det kanske inte heter så föresten.... skitsamma) och så spelar du ett D (jag märker att dethär inte blir så svårt, men jag kan inte namnen på de andra, sekund), så ska du höra intervallen. Och då hör ju alla som är musikaliska att det är en sekund. Varför? Inte en jävla aning.

Carola sa att hon skulle gå igenom det imorgon. Jag tror inte jag kommer fatta.


Dagens Outfit:

Vit topp H&M

Svart kofta Ellos



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards