The Life of Annie

Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Annie Johansen - 17 juni 2016 02:02

Idag började dagen med frukost på Ellen's Stardust Diner. En diner nere vid Times Square där servitörerna sjunger, typ konstant :) Det var verkligen en kul upplevelse, fick in tre gigantiska american pancakes med sirap och smör och grädde och kaffe till det, och så avnjöts det i 50-talsomgivning med bra musik. Otroligt kul ställe!

Därefter shoppade vi lite souvenirer, var på Grand Central Station (pampigt ställe alltså), vi var inne en sväng på Macy's och i lite andra affärer och så var vi vid Madison Square Garden. Sen tog vi en taxi tillbaka till hotellet där vi bytte om för att ge oss iväg på en cykeltur i Central Park. Men när vi kom ut igen började det regna, så då irrade vi runt lite innan vi bestämde oss för att köpa lite snabblunch och äta på rummet. Sagt och gjort. Väderleken lovade skurar så vi bestämde oss för att inte lägga pengar på cyklar om det skulle bli så att det regnade så mycket att vi inte kunde fortsätta, så vi gick i parken istället. Såg allt man ska se och det var jättemysigt. Avslutade kvällen på en pub med god mat och ett glas bubbel :) Nu har jag dock så ont i fötterna så jag vill aldrig behöva gå på dem igen! Har fått blåsor på lilltårna och de gör så ont! Men imorgon flyger vi till Orlando och det kräver inga ordentliga skor så jag tänker flyga i badtofflor, då mår kanske mina tår lite bättre och får lite tid att återhämta sig.

Nu ska jag packa om min väska, sen ska jag borsta tänderna och sova, är helt slut! Har haft riktiga toppendagat här i NY och är så glad för det! Fyra dagar var perfekt längd att vara här, vi har hunnit med allt vi velat utan att stressa ihjäl oss vilket har varit skönt :) Vi hörs väl kanske imorgon, annars hörs vi på lördag!

Av Annie Johansen - 17 juni 2016 01:49

Igår hade vi vår tredje dag i NY och den började med en promenad bort till Pir 83 där färjan skulle gå. Vi åkte ut med båten i en timme och då fick vi se vackra vyer av New Yorks skyskrapor, frihetsgudinnan och New Jersey. Efter båtturen köpte vi oss en glass och åt i skuggan för det var så jäkla varmt! 28 grader sa SMHI men det vet man ju aldrig om det stämmer ;) Men varmt som bara den var det i alla fall så vi sökte skugga så mycket vi bara kunde. Sen var vi inne en sväng på ett museum med krigsfartyg och krigsflyg, men för pappas skull men det var helt okej ;) Sen gick vi hem till hotellet vilket var ett stort misstag för det kändes som att vi gick i 100 år och aldrig kom fram. Vi köpte mat på Subway och tog det med oss till hotellet.

På eftermiddagen hade vi tänkt cykla i Central Park, men promenaden hem till hotellet tog längre tid än vi trodde så vi hade halkat efter i tidsschemat ;). Därför valde vi att hänga på hotellet istället, ta en powernap och duscha och göra oss iordning. Sen tog jag och mamma en taxi in till stan, det var musikaldags! :D Vi var lite tidiga så vi satte oss och drack en varsin smoothie på ett caffé nära teatern. Eugine O'Niell's Theatre var vi på och vi såg Book of Mormon! Jag har älskat den musikalen sen jag hörde den för första gången och såg den i London och var inte besviken. Men alltså igårkväll, det var så hiiiiimla bra!!! Samma person som speladr huvudkaraktären som det var i London när jag såg den vilket var lite kul. Huvudpersonens roliga kompis hade sådan komisk tajming och helt underbart kroppsspråk och en annan i ensemblen som inte var gay men ändå var så gay gjorde det också skitbra. Han var lixom lite loj på scen, lite som om att han inte brydde sig men på ett charmigt och helt rätt sätt.

Efter musikalen köpte vi oss en varsin grillad macka och åt medan vi promenerade hem till hotellet. Sen tog det inte många minuter efter att vi kommit in på hotellrummet innan jag däckade. Helt slut och så lycklig!

Av Annie Johansen - 15 juni 2016 03:08

Herre min je vad vi har gått idag! Dagen började tidigt; gav oss iväg från hotellet 6.30 och började dagen med en liten nätt promenix på 8 km ner till Empire State Building. Vi gick längs med Broadway ner och fick se Times Square innan resten av turisterna i New York hade vaknat, underbart! Vi hittade fram till Empire och åkte upp de 86 våningarna. Vilken utsikt alltså! Coolt! När vi hade fotat allt ur alla olika vinklar åkte vi ner och köpte kaffe på Starbucks, sen hoppade vi på en hop on hop off-buss. Den åkte vi med genom bl.a Soho där någon av Kardashians bor ;) Vi hoppade av vid City Hall, där letade vi efter kisställe i en halvtimme, vi har nu kunnat konstatera att New York lider brist på offentliga toaletter, ens toalettbesöksöde ligger helt i Starbucks händer.

När vi äntligen hade fått kissa gick vi bort till Brooklyn Bridge. Därefter gick vi vidare bort till Ground Zero. Käkade lunch på Burger King. Gick sedan på Wall Street bort till Battery Park där vi tittade lite på Frihetsgudinnan och annat löst folk. Sen skrek våra fötter efter att få sitta på en buss, så vi gick en bit och hoppade på en hop on hop off igen. Denna gång åkte vi genom bl.a China town och hoppade av vid Rockefeller Center. Där åkte vi upp i Top of the Rock som bjöd på en något annorlunda vy än Empire State Building men lika imponerande. Sen gick vi till New York Public Library som skulle vara väldigt pampigt, vilket det var, men den stora salen som är mest pampig och som man helst vill se, den var stängd för de höll på att renovera taket... Typiskt. Får ta den nästa gång jag är här :) Därefter gick vi till Times Square igen, denna gång hade resten av turisterna vaknat och det var knökat med folk! Efter att ha lokaliserat var teatern jag och mamma ska till imorgon låg, satt vi oss och åt på TGI Friday.

Vi hade tänkt lyxa till det med en buss hem därifrån men förstod till vår besvikelse att hop on hop off hade slutat gå för dagen, så det fick bli att promenera hem till hotellet... ;) Köpte kaffe på Starbucks av den långsammaste och minst stressiga människa jag någonsin träffat och sen gick vi och gick och gick. Så nu är jag trött i fötterna kan jag lova, men jag älskar att gå. Jag tycker man får en så bra överblick och förståelse för staden då, hur allt hänger ihop och hur långt/nära allt är vartandra. Nu är det en trött tjej som checkar ut för dag nr. 2. Imorgon kör vi en ny dag i denna underbara stad!

Av Annie Johansen - 14 juni 2016 00:46

Vi är framme i New York och har snart spenderat vår första dag här!

Flygresan igår gick bra, det var inte ett dugg jobbigt att flyga i åtta timmar när det fanns filmer och spel på tvskärmen som man fällde upp ur sätet, vi satt vid nödutgång och hade därför inte några säten framför oss, därför fick man fälla upp den. Likadant med bord. Så himla spejsat plan var det, man drog kortet vid skärmen och kunde beställa vad man ville! Det coolaste var nog att istället för att ha en såndär "rullgardin" att dra ner för fönstret så fanns det en knapp som tonade fönsterrutan! Coolt!

När vi väl landade i NY var det olika kontroller och köer. Sen fick vi vänta på skjuts in till stan i nästan en timme. Sen satt vi i den där bilen i två timmar. Vi plockade upp folk, körde in till stan, och sen lämnade vi av alla, vi var såklart sist... Han som körde körde som en galning och vägarna här är hemska! Det tror man inte, men det är dom, gropiga och jävliga ;) Ja så framme på hotellet var vi typ 23.30 vilket motsvarar 05.30 hemma i Sverige så vi var ganska slutkörda ;)

Idag har vi haft vår första dag i staden! Vi började med att leta frukostställe och äta frukost, gjorde oss iordning på hotellrummet och gav oss sen iväg till American museum of National History, museumet som är med i En natt på museet! Där skulle vi hämta ut våra New York-pass och spendera någon timme. Sen hade vi första hungerirritationen för dagen, vi skulle hitta till hop on hop off-bussarna och lyckades inte så bra. Alla var lite hunriga och småirriterade = aldrig bra. Så vi köpte lite lätt lunch och sen gick vi längs med Central Park ner mot downtown. Efter att ha sett hotellet som är med i Ensam hemma 2 hoppade vi på en buss och åkte en tur kring uptown. Såg en massa coola hus och byggnader!

Sen hade vi nästa hungerirritation för dagen, denna mycket värre än första ;) Alla var kissiga och hungriga. Men allt löste sig tillslut med toalett i Central Park och mat på Shake Schack. Sen var vi människor igen! Så vad har vi lärt oss idag? Slarva inte med maten!

Jag har förresten blivit lite skeptisk till Central Park. Vi var inne där vid två snabba tillfällen idag och vi såg en mus och fyra råttor!!! VARFÖR HAR INGEN SAGT NÅGOT OM DETTA?! Det är ju asäckligt!! Jag tänker inte sätta min fot där inne igen förrän vi ska cykla där! Då har jag övertaget mot de äckliga råttorna!

Av Annie Johansen - 11 juni 2016 20:52

Hemma från Oskarshamn och student! Har haft två bra dagar i Oskarshamn där det faktiskt var uppehåll stor del av studentdagen trots att det utlovats regn heeela dagen. Det tackar vi för! Det var en jättefin student och en fin studentfest efteråt med god mat och kul underhållning. Kvällen avslutades på Harrys med en drink innan vi gick tillbaka till hotellet då alla studenter började välla in på klubben och vi kände oss lite malplacerade ;)

Nu i eftermiddag har vi packat till USA, fikat med farmor och farfar och så har jag hjälpt Oscar med en överraskning till Hanna som involverade fotografering. Just nu sitter jag och färgar ögonfransarna. Sen ska jag ringa Hilda, föra över alla bilder från student och idag till hårddisken så de inte tar upp viktigt utrymme på kameran, äta något och packa färdigt det sista. Imorgon drar vi! Iiiiiiiii!

Av Annie Johansen - 8 juni 2016 23:30

Gud vad det känns skumt att vara tillbaka! Jag tänkte hotta upp bloggen nu när vi snart ska dra iväg till USA med familjen. Det är så kul att ha det dokumenterat men jag och papper och penna gifter oss inte jättebra tillsammans, det brukar sluta med att de sista sidorna är oläsliga. Så då tänkte jag att varför inte gå tillbaka till gamla trogna bloggplatsen och dokumentera där, tänkt och gjort!

Vi kan ju inleda med en liten update av början på sommarlovet. Sommarlovet kickades igång i torsdags, den 2 juni, med grillning och häng på Saltholmen. På fredagen fick jag hjälp av Hilda att packa väska, då hon är den enda på denna jord som uppskattar att packa. Sen gav jag mig iväg till stan och åt lunch med Maja som var i Göteborg i typ 24 timmar. Efter lunchen vaxade jag benen för första gången i mitt liv. För att sammanfatta det kort så gjorde det djävulusiskt ont, jag tänkte att "detta ska jag aldrig göra mer i mitt liv". Men nu har jag glömt hur ont det gjorde, jag kommer bara ihåg att det gjorde ont, så jag lär väl ligga där och plåga mig själv om någon månad igen...

På lördagen kom Haag till Götet! Vi började dagen med frukost med Maja, fortsatte med rundtur i staden och avslutade med att jag trampade i bajs i Slottsskogen och var tvungen att åka hem och byta byxor och ta en dusch. På söndagen anslöt Fia och vi tre stack ut till Asperö. Och på måndagen gav de sig av och Hilda och jag gav oss iväg på cykelutflykt i Göteborg centrum. En riktig toppenhelg med andra ord. Sommarlovet kunde inte börjat bättre! Imorgon åker vi mot Oskarshamn och på fredag tar Oscar studenten. Så himla sjukt! Hoppas väderleken ändras så vi slipper 9 grader och regn hela dagen...

På återseende hörni!

Av Annie Johansen - 10 augusti 2010 14:04

Bloggen flyttar mina vänner. Efter några trevliga år här på bloggplatsen drar jag vidare till devote.se

Adressen har inte fått någon stor makeover; www.anniejohansen.devote.se

Väldigt fantasifullt. Dock lätt att komma ihåg ;)

Denna bloggen kommer finnas kvar som gammalt arkiv så dom gamla inläggen försvinner inte, ni kan komma tillbaka och läsa när ni vill.

Nu ska jag fira med en ostmacka!

Av Annie Johansen - 9 augusti 2010 20:03

Nu skriver jag snabbt, i reklampausen till Det okända. Jag hamnade nyss på H&M:s hemsida, kollade runt där samtidigt som jag kollade på tv:n. Varför kan jag inte bara lägga ifrån mig datorn och koncentrera mig på ett elektroniskt föremål? Nejnej, jag måste lixom göra tusen saker på samma gång. Naturligvis hittar jag en massa, men jag tänker inte köpa något.

Idag kom J vid tolv, efter att jag hade plattat det nyduschade håret och gjort mig iordning. Vi drog ut och gick en runda, blev nog lite längre än vad vi båda hade tänkt oss, men vi hade så mycket att snacka om så vi bara gick och gick och visste inte riktigt vart vi tog vägen.

Men när vi kom hem från vår lilla runda åt vi nyttig mat här hemma i form av Billy's panpizza. Senare drog vi ner till stan och J köpte jeans på fem minuter. Rekord! Det var lixom in i affären, hitta byxorna, prova, konstatera att dom var perfekta, dra kortet.

Jag är impad!

På vägen hem gick vi inom Ica och köpte glass, sen bänkade vi oss framför tv:n med O.C-avsnitt och A joinade oss.

Trevligt, trevligt!

Nu börjar det igen!

Vi hörs imorgon!

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!