The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

Tantkjol

Av Annie Johansen - 29 oktober 2008 16:19


Hejsan!


Dagen började med släpandet från sängen till soffan, en timme med

Dr. Phil/Top Model 6. Gjorde mej iordning och satt mej vid datorn, där jag nu har spenderat ungefär halva min vakna tid åt att leta efter ett rött diadem! Hur svårt kan det va å´ hitta!?  Jag har kollat följande sidor:

H&M, Urban OutfittersTradera, AsosNelly mf. Jag hittar inget!!!


Om du ser något, call mee! =)


ivfsh = i vilket fall som helst    (varför säger man så igentligen? Det låter bra när man säger det men när man checkar stavningen blir det helt tokigt).


ivfsh, så har jag inte gjort någon som helst nytta idag. Jag hade tänkt öva på No-provet som vi har onsdagen efter lovet men jag orkade inte. Började i stället att läsa en bok av Marian Keyes, min favvoförfattare genom alla tider. Den heter Angels, jag har redan läst den två gånger innan men jag tänkte ta mig an en utmaning och läsa den på engelska ist. Jag älskar och kommer alltid att älska inledningsorden, jag citerar: "We will shortly be landing at Los Angeles International Airport. Please ensure your seat is in the upright position, that you weigh less than hundred pounds and that you have excellent teeth".         Hehe =)


Ja, när jag hade suttit och "slösat" värdefull tid åt datorn och boken så kom mamma hem från.....ja, hon kom hem iaf och drog med mej till Secondhand affären i Bromölla, du vet den där vid markislagret.

Jag vet att det låter lite löjligt och att du säkert tycker att jag är skitlöjlig men jag klarar inte av sådana affärer. Jag kan inte röra vid kläderna. Det är hemsk!!!   Jag menar, tänk bara på vilka människor som kan ha rört kläderna, och värst av allt, vilka som har haft de på sej!!! Jag vet att det finns någon regel om att alla kläder måste vara tvättade och sådär, men tänkt om just det plagget jag rör vid, lixom, råkade slinka förbi tvätthögen och INTE BLEV TVÄTTAT!        "Ryser"


Men just idag var jag ute efter en skinnjacka och då behövde jag ju bara titta på kläderna för att se om det var skinn eller ej. =) Jag hittade dock ingen, men jag hittade världens tantkjol, en sån där med rutor, som jag hade tänkt tuffa till och ha på danskompaniets show, när vi ska vara punkare. Hehe, skittufft :P

Den sista bilden tog jag mest för att ni skulle hajja skillnaden mellan det tuffa och hur tanterna har det :P


Men jag måste säga att jag börjar vänja mej vid alla dessa äckliga secondhandaffärer där det lucktar äckligt, mamma släpar nämligen med mej dit så fort hon får chansen och för någon månad sedan hittade jag ett brunt läderskärp som jag haft mycket nytta av. Innan tyckte jag lixom inte bara att det var äckligt att gå in där, jag hittade ju dessutom inget så varför skulle jag plåga mej med att gå in? Men nu när jag börjar hitta saker så är det ju mycket roligare =)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards